ارتباط با مديريت
دبيرستان پسرانه غير دولتي درخشان( منطقه 4)
یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:, :: 11:6 :: نويسنده : سيد حسين نوربخش

بسمه تعالي

دبيرستان پسرانه غير دولتي

درخشان

در سينه من مهر تو اي دوست نهان است          در چهره من جلوه اين عشق عيان است

با همت خود سهل كنم مشكل خود را                    تا بر لب من وا‍‍‍‍ژه ((الله)) روان است

اولياء محترم سلام عليكم

        از اينكه به دبيرستان درخشان اعتماد نموديد و مدرسه ما را محل مناسب براي رشد و بالندگي فرزندتان انتخاب كرديد سپاسگزاريم و اميدواريم جوابگوي حسن نيت و اعتماد شما باشيم.

     در اين شرايط زمان و مكان تعليم و تربيت از امور بسيار مهم جامعه پويا و در حال رشد ما مي باشد و براي نيل به اين هدف مقدس تلاش و دقت و توجه همه جانبه لازم است و متواضعانه بگويم كه بدون همكاري و همياري شما و بكارگيري شيوه هاي آموزشي و روانشناسي و برنامه ريزي هاي حساب شده و علمي ، ما بتنهايي قادر به چنين توفيقي نيستيم و از شما گراميان انتظار داريم به مطالب ارائه شده زير توجه فرمائيد تا ( با كمي انعطاف نسبت به وضعيت هر خانواده و دانش آموز ) انشاء ا...  به اهداف مورد نظر برسيم.

1-    خانه و مدرسه بايد به دانش آموز شخصيت بدهد . او را مسئول مستقيم كارهاي خودش بداند و اگر كمك و راهنمايي خواست در حد متعادل و مناسب به ياري او بپردازد.

2-    نوجوانان بطور طبيعي در اين دوره كم كم خواهان استقلال مي شوند در صورت امكان با اختصاص دادن اتاقي ، يا نصب اتاقي و يا حتي كمدي و ميزي در منزل زمينه استقلال او را مي توانيد فراهم كنيد .

3-    از نشستن در كنار او براي انجام تكاليف و يا حفظ و يادگيري مطالب جداً خودداري فرمائيد . تنها به پاسخگويي به سئوالات و يا رفع اشكال و راهنمايي مختصر اكتفا كنيد و غصه قصه فرداي دانش آموز و كلاس و معلم و نمره و ساير مسائل را نخوريد.

4-    از سرزنش كردن و مقايسه كردن جوانان با يكديگر جداً بپرهيزيد و از معجزه  تشويق و تمجيدِ به جا و منطقي غافل نشويد پدر در حضور مادر به فرزندان احترام بگذارد و از او به نيكي و فرزانگي ياد كند و مادر نيز همينطور و بر اين اساس و تفكر افراد خانواده در شكل گيري صحيح شخصيت فرزند نقش مثبت و سازنده ايفا كنند .

5-    اگر مدرسه دقيقاً به آن شكل و وضعيتي كه مطلوب شما و فرزندتان است ،‌به نظرتان نرسيد براي حفظ علاقه مندي و اشتياق دانش آموز و جلوگيري از تخريب احساسات او حتي به كنايه و اشاره از مدرسه بدگويي نكنيد ، مشكلات را با مدير مدرسه دوستانه مطرح كنيد تا راه حل منطقي بيابيد .

6-    براي تماس با دبيران به برنامه هفتگي دانش آموز دقت شود و اولياء در روزي به مدرسه تشريف بياورند كه دبير مورد نظرشان در اين مدرسه درس داشته باشند ، بهترين ساعت ملاقات با دبيران ساعت 15/14 الي 15 مي باشد ( همه روزهايي كه دبيران مربوط در اين مدرسه حضور دارند )

7-    در اوايل سال تحصيلي يك مقدار افت تحصيلي طبيعي است ( بخصوص در سال اول دبيرستان ) بمحض مشاهده اين امر ، ابراز نگراني نكنيد و دانش آموز را مورد سرزنش قرار ندهيد بلكه با دانش آموز به ملاطفت رفتار كنيد و با مدرسه هم در تماس باشيد. صبر و حوصله و تشويق و راهنمائي مي تواند حلّال مشكلات باشد .

8-    فرزندان ما محصول ما هستند اما همان مي شوند كه ما هستيم و يا ما مي خواهيم . بهتر است خداباوري ، دين داري، متشرع بودن ، تقوي و عدالت ، راستگويي و درستكاري را از ما بياموزند و از اين اصل ِ اصيل تربيتي غافل نشويم و بدانيم دانش و فراگيري علم و فنون براي افرادي مفيد است كه بزيور تديّن و تقوي و تفكر آراسته باشند .

9-    بسياري از كارهاي صحيح را  دانش آموز در اتومبيل از اولياء در موقع  رانندگي مي آموزد و مقررات انضباطي ، اجتماعي ، حسن سلوك با ديگران ، همدلي و همياري با مردم ، رعايت حق تقدم ،‌ راستگويي  و عدالت را عملاً مي بيند و مي آموزد . پس بايد ما اولياء‌ خيلي مواظب  باشيم كه عامل بدآموزيهاي آنان نباشيم زيرا هدايت پرورش و رفتار مناسب در اخلاق دانش آموز رابطه زيادي با رفتار ما اولياء دارد.

10- مقررات و آيين نامه انظباطي وزارت آموزش و پرورش كه در برگ ثبت نام به امضاء دانش آموز و اولياء‌ محترم او رسيده است   لازم الاجرا مي باشد توجه شما عزيزان را به رعايت كامل آن جلب مي نمايد.

11- تمام اين توصيه ها فقط و فقط براي اينست كه مدرسه و اولياء محترم با همكاري و همدلي صميمانه بتواند تا جايي كه ميسر است مشكلات را از سر راه تحصيلي و تربيت عزيزان دانش آموز بردارند ، و در جهت هدايت و ارشاد آنان تلاش كنند و بدين وسيله وظيفه تعليم و تربيت را در حد توان انجام دهند و رضايت خداوند تبارك و تعالي را فراهم آورند كه آن ا... لا يَضيعُ اَجراً المُحسِنين.

و السَلام عَلي مِن اَتبَعَ الهُدي

مديريت دبيرستان غير دولتي درخشان  


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 218
بازدید کل : 47922
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




چاپ این صفحه


Up Page